Nezavírejte dveře předčasně

„Přemíra kritiky svědčí o neporozumění.“ - Gustave Flaubert. K tomuto vyjádření se přikláním a souhlasím s ním. Myslím si, že bychom mohli změnu přijímat lépe, kdybychom se snažili věcem, které nám připadají občas nesmyslné, hloupé, absurdní, spíše porozumět než je kritizovat a předem odmítat. To je podle mého názoru první krok k tomu, aby se změna mohla uskutečnit. Dát oněm věcem šanci a zjistit o nich potřebné informace a poté uvažovat o tom, co jsem se vlastně dozvěděl a zvážil všechny možnosti je první krok dopředu. Jak se říká – nezkusíš, nevíš. Lidé se, ale občas ohánějí, jak již bylo zmíněno, přemírou kritiky o věcech, kterým vlastně vůbec nerozumí. Buďme otevření novým věcem, které pro nás dříve byly nepřijatelné z našeho pohledu. Sáhněte po knize a zkuste najít nové možnosti.

  Já osobně jsem nikdy nebyl vyloženým skeptikem a zastáncem názorů, které vylučují jakékoliv možnosti lidského ducha. Četl jsem dost knih už jako dítě, ale jednalo se pouze o beletrii. Na střední škole jsem přečetl svou první knihu, která spadala pod žánr filosofie a kniha mne velmi zaujala a doslova se mi otevřely nové dveře, jimiž jsem svět viděl jinak. Neupadl jsem slepě do nových pravd přečteného textu. Vše, co jsem přečetl jsem zvážil a přemýšlel nad tím. Nakonec jsem s tím byl v souladu a přijal jsem to za své, samozřejmě po svém. Jednalo se o knihu „Hovory s bohem“ od Neale Donald Walsche. Byl to pro mne základní kámen, který mi poskytnul prostor k novým možnostem a věcem, které jsem poté snáze dokázal přijmout. Nejednalo se o téma čistě náboženské. Naopak jsem z toho měl dobrý pocit, protože mne texty v dané knize nesvazovaly nesmyslnými názory a pravidly, ale tak nějak jsem k nim přistoupil po té logické stránce a s otevřeností a radostí je přijal. Každý člověk si někdy položí životní otázky a jsou zde možnosti jak ukojit svou mysl a její hlad po odpovědích, které vás uspokojí.

  Kdybych to ovšem neudělal a už při přečtení obalu „Hovory s bohem“ bych si řekl něco jako: „No to určitě, to bude zase blbost a někdo se snaží si pouze vydělat ranec peněz.“, tak bych se předem připravil o možnost zjistit něco pro mne velmi důležitého. Samozřejmě, že si autor prodejem slušně vydělá a proč taky ne. Není na tom nic zvláštního. A co se týče obsahu, i ve lži můžeš nalézt odpověď. Proto je podlé mého důležité, aby se člověk nebránil novým věcem. Vždy je díky svobodné volbě může zavrhnout, ale bude vědět co zavrhuje.

  Nakonec jsem si vždy, tedy alespoň něco zjistil o dané věci/literatuře předtím než sem jí zamítl. Je rozdíl pokud vás pouze dané téma nezaujme a vy se rozhodnete, že tohle číst nebudete a podíváte se po ničem jiném. Ale nezavrhujte s kritikou něco o čem toho moc nevíte.

  V závěru tedy chci říci, že bychom se měli otevřít i jiným a novým věcem. Tím neztratíte, pouze získáte, ale naopak pokud zůstanete v zajetých kolejích tak se nemůže změnit nic. Jak řekl William Blake „Lidé mohou změnit svůj život změnou svých myšlenkových postojů“. Já osobně dokážu nyní říci, že jsem díky tomuto přístupu dokázal najít větší klid a jsem odhodlaný na své cestě ke změně zůstat. Pouze vy sami rozhodnete jak se budete cítit a jak budete žít. Mysl je silný a záludný nástroj. Zjistil jsem, že jsou věci, které mě trápily a vlastně úplně zbytečně.

0 Komentáře